PROGRAM SZCZEPIEŃ HPV
Pismo program szczepień HPV 2024
Przewodnik dla rodziców i lekarzy – Jak rozmawiać z nastolatkami o szczepieniu przeciw HPV
Wzór deklaracja przedstawiciela ustawowego dziecka dotycząca szczepienia przeciw HPV w szkole
Przewodnik po szczepieniach przeciw HPV dla rodziców nastolatków
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W ZESPOLE SZKÓŁ NR 6 IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE W LEŃCZACH
Kalendarz roku szkolnego 2024/2025 w Zespole Szkół Nr 6 im. Bohaterów Westerplatte w Leńczach
Lp | Wydarzenie z życia szkoły | Data |
1 | Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego | 02 IX 2024 |
2 | I zebranie z rodzicami | 12 IX 2024 |
3 | Ślubowanie uczniów klasy pierwszej | 14 X 2024 |
4 | II zebranie rodziców – KONSULTACJE śródokresowe | 19 XI 2024 |
5 | Zimowa przerwa świąteczna | 23 – 31 XII 2024 |
6 | Termin wystawiania ocen śródrocznych. Informacja o przewidywanych ocenach śródrocznych- dz. el. LIBRUS | 3 I 2025 |
7 | Konferencja klasyfikacyjna śródroczna | 10 I 2025 |
8 | Zakończenie I okresu | 17 I 2025 |
9 | III zebranie rodziców – informacja o ocenach śródrocznych- KONSULTACJE | 16 I 2025 |
10 | Ferie zimowe- woj. małopolskie | 20 I – 2 II 2025 |
11 | Wiosenna przerwa świąteczna | 17 – 22 IV 2025 |
12 | Rekolekcje Wielkopostne | termin zostanie podany |
13 | IV zebranie rodziców – KONSULTACJE śródokresowe | 29 IV 2025 |
14 | Egzamin ósmoklasisty -język polski | 13 V 2025 |
15 | Egzamin ósmoklasisty -matematyka | 14 V 2025 |
16 | Egzamin ósmoklasisty -język obcy nowożytny | 15 V 2025 |
17 | Poinformowanie o przewidywanych rocznych ocenach niedostatecznych oraz nagannych ocenach z zachowania | 23 V 2025 |
18 | Poinformowanie uczniów i rodziców o przewidywanych rocznych ocenach z zajęć edukacyjnych i zachowania | 16 VI 2025 |
19 | Termin składania odwołań przez rodziców lub uczniów o zmianę rocznych ocen klasyfikacyjnych | do 20 VI 2025 |
20 | Termin ogłaszania wyników egzaminu ósmoklasisty i przekazania szkołom zaświadczeń | ogłosi dyrektor CKE |
21 | Konferencja klasyfikacyjna roczna | 23 VI 2025 |
22 | Plenarne Posiedzenie Rady Pedagogicznej | 27 VI 2025 |
23 | Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych | 27 VI 2025 |
24 | Ferie letnie | 28 VI-31 VIII 2025 |
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2024/2025 na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017, poz. 1603), Ustawy Karta Nauczyciela (po konsultacjach z Radą Rodziców ) :
– 02-03 stycznia 2025 r. (czwartek, piątek)
– 30 kwietnia 2025 r. (środa)
– 02 maja 2025 r. (piątek)
– 13 maja 2025 r. – egzamin ósmoklasisty – j. polski; (wtorek)
– 14 maja 2025 r. – egzamin ósmoklasisty-matematyka;(środa)
– 15 maja 2025 r. – egzamin ósmoklasisty-j. angielski;(czwartek)
– 20 czerwca 2025 r. (piątek)
W w/w dni dla uczniów którym rodzice (prawni opiekunowie) nie są w stanie zapewnić opieki szkoła zorganizuje zajęcia opiekuńcze.
Godziny dostępności nauczycieli w roku szkolnym 2024/2025
1 | Błażowska Edyta | WTOREK 8:35 – 8:55 | ||
2 | Dudoń Magdalena |
PONIEDZIAŁEK 10:35 – 11:35 | ||
3 | Stołowska Katarzyna |
PIĄTEK 7:55-8:55 | ||
4 | Ciapa Bernadeta | PIĄTEK 12:00 – 13:00 | ||
5 | Mirocha Katarzyna |
CZWARTEK 9:50 – 10:50 | ||
6 | Gołuszka Marta | WTOREK 10:35 – 11:35 | ||
7 | Grych Beata | ŚRODA 10:35 – 11:35 | ||
8 | Kosek Laura | po zajęciach | ||
9 | Łyczak Teresa | ŚRODA 11:45 – 12:45 | ||
10 | Gryczyńska Karolina | PIĄTEK 8:45 – 9:45 | ||
11 | Mlak Małgorzata | ŚRODA 8:50 – 9:50 | ||
12 | Mogiła Piotr | PIĄTEK 8:45 – 9:45 | ||
13 | Morek Dorota | CZWARTEK 11:45 – 12:45 | ||
14 | Pająk Beata | WTOREK 9:40 – 10:40 | ||
15 | Pitoń Jadwiga | CZWARTEK (co 2 tygodnie) 15:10 – 16:10 | ||
16 | Sikora Anna | PIĄTEK 10:45 – 11:45 | ||
17 | Trzebońska Małgorzata | ŚRODA 12:30 – 13:30 |
||
18 | Woźniak Anna | ŚRODA 8:00 – 9:00 | ||
19 | Woźniak Rafał | PIĄTEK 11:30 – 12:30 | ||
20 | Zborowska Bożena | PIĄTEK 9:40 – 10:40 | ||
21 | Czarniak Stanisława | PIĄTEK 8:00-9:00 | ||
22 | Śliwa Beata | PIĄTEK 10:35 – 11:35 | ||
23 | Stawowy Grażyna | CZWARTEK 9:40 – 10:40 |
Program wychowawczo profilaktyczny Zespołu Szkół nr 6 im. Bohaterów Westerplatte
Czytaj dalej
Szkolny program wychowawczo-profilaktyczny został opracowany zgodnie z podstawami prawnymi regulującymi istotę działań wychowawczych i zobowiązania wychowawców wobec wychowanków. Wiodące dokumenty w tym zakresie to: Analiza dotychczasowych działań profilaktycznych i wychowawczych Po przeprowadzonej ewaluacji programu wychowawczo profilaktycznego z poprzedniego roku szkolnego w nowym dokumencie uwzględniono również: Cele główne programu: korzystania z zasobów Internetu. Cele szczegółowe programu: Zadania profilaktyki szkolnej: Sposoby realizacji programu: Treści programu będą realizowane podczas: Metody pracy: Struktura oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych Pedagog specjalny Psycholog Rada Rodziców Zasady oddziaływań wychowawczo-profilaktycznych. Rozpoznanie czynników ryzyka brak kultury osobistej · zainteresowanie nauką i własnym rozwojem, aktywność, ciekawość poznawcza. · praktyki religijne. · wyznawane wartości moralne. · zakorzenienie w tradycji społeczności i szacunek dla norm. · konstruktywna grupa rówieśnicza, autorytety. · umiejętność rozwiązywania problemów. · wrażliwość społeczna. HARMONOGRAM SZKOLNEGO PROGRAMU WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNEGO – bezpieczeństwo w ruchu drogowym dla kl. I-III – odpowiedzialność karna nieletnich – zagadnienia dotyczące środków psychoaktywnych 2. Realizacja zewnętrznych programów związanych z bezpieczeństwem uczniów – Turniej BRD 3. Zorganizowanie egzaminu na kartę rowerową 4. Szerzenie wśród młodzieży znajomości prawa i wyrabianie nawyku poszanowania go. 5. Realizacja programu „Klub Bezpiecznego Puchatka” 6. Akcja bezpieczeństwo w Internecie – klasy IV – VIII 7. Pedagogizacja uczniów na temat przemocy domowej, podanie numerów telefonów alarmowych i zaufania, STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH 8. Próbny alarm przeciwpożarowy 9. Zajęcia z udzielania pierwszej pomocy dla uczniów klas I-III 10. Warsztaty profilaktyczne związane z realizacją wybranych założeń tegorocznej polityki oświatowej i wynikające z bieżących potrzeb pedagog szkolny mgr B. Śliwa mgr B. Śliwa wych. klas pedagog szkolny, policja wych kl. Ia,b mgr P.Mogiła pedagog szkolny wszyscy nauczyciele, wychowawcy pedagog dyrektor szkoły wychowawcy klas I-III pedagog szkolny wg potrzeb, III 2025 IV-V 2025 cały rok XI-XII 2024 X. 2024 Cały rok cały rok raz w półroczu 2024/25 Cały rok – dbanie o poprawność językową na wszystkich zajęciach – udział w konkursach recytatorskich i poetyckich – przeprowadzanie pogadanek na lekcjach wychowawczych (filmy, dyskusje) – zwracanie uwagi na lekcjach, w czasie przerwy, na zajęciach pozalekcyjnych na kulturalne odnoszenie się do siebie – wyciąganie konsekwencji w stosunku do uczniów wulgarnych nauczyciele Światowy Dzień Życzliwości i pozdrowień nauczyciele samorząd szkolny, pedagodzy XI 2024 I 2025 Październik z książką Pasowanie na czytelnika kl. i SP. Koło Przyjaciół Biblioteki. Święto Bibliotek – Dzień książki Konkurs literacki Światowy Dzień Pluszowego Misia. mgr M. Walinowicz I 2025 cały rok V 2025 II 2025 XI 2024 mgr A. Sikora mgr A. Sikora Dni Papieskie – V). mgr R. Woźniak Weekend ze sztuką – wyjazdy na spektakle teatralne. Warsztaty teatralne i pisarskie dla uczniów. mgr B. Zborowska mgr M. Gołuszka mgr D. Morek cały rok cały rok 15. Udział w zewnętrznych konkursach polonistycznych i historycznych ( według oferty) wg harmonogramu 18. Wyjazd na pokaz doświadczeń UJ dla klasy VII 19. Wyjazdy na wydział informatyki UJ – w świecie gier komputerowych mgr P.Mogiła Wg harmonogramu Osoby odpowiedzialne mgr M. Gołuszka mgr D.Morek mgr M. Gołuszka mgr R.Woźniak mgr Beata Grych 7. Wyjazd na grób Westerplatczyka w Sławkowie poczet sztandarowy – delegacja uczniów mgr M. Gołuszka X 2024 IV 2025 2. Pociąganie do odpowiedzialności materialnej rodziców sprawców zniszczeń (naprawa, odkupienie) 3.Prowadzenie intensywnych działań w celu wykrycia sprawców zniszczeń i kradzieży 4. Ostrzegawcze rozmowy z uczniami o nienoszeniu cennych rzeczy: telefon, pieniądze, biżuteria 5. W przypadku kradzieży natychmiastowe powiadomienie rodziców i policji 6. Współpraca z policją przy dochodzeniach w sprawie wandalizmu lub kradzieży wychowawcy klas, pedagog policja, dyrektor pedagog wychowawcy klas wszyscy nauczyciele pedagog wychowawcy dyrektor pedagog, wychowawcy cały rok cały rok cały rok cały rok cały rok 1.Rozwijanie poczucia odpowiedzialności uczniów za zdrowie swoje i innych. 2. Walka z paleniem papierosów poprzez: – ukazywanie skutków palenia tytoniu – pogadanki, lekcje wychowawcze, – kontrola boiska szkolnego, toalet oraz okolic szkoły -natychmiastowe powiadomienie rodziców 3. Prowadzenie zdecydowanych działań w celu wyeliminowania przypadków picia alkoholu 4. Uświadamianie niebezpieczeństw płynących z używania substancji psychoaktywnych 5. Spektakle teatru profilaktycznego dla uczniów szkoły podstawowej 6. Współpraca z Komendą Policji w Kalwarii oraz w Wadowicach 7. Współpraca z kuratorem sądowym- konsultacje w sprawach wychowawczych uczniów 8. Kontrola frekwencji, szybka interwencja w razie wagarów 9. Przeprowadzenie wywiadu pedagogicznego na temat opuszczania godzin lekcyjnych. 10. Organizowanie pomocy uczniom mającym problemy z opanowaniem materiału nauczania. 11. Konsekwentne rozliczanie uczniów z nieobecności na zajęciach lekcyjnych 12. Kształtowanie właściwych postaw wobec uzależnień 13. Realizacja programów zewnętrznych wychowawcy, pedagog, nauczyciele, pielęgniarka szkolna nauczyciele nauczyciele pedagog, wszyscy nauczyciele, specjaliści dyrektor, pedagog wychowawcy, pedagog dyrektor, pedagog dyrektor, pedagog, wychowawca wychowawcy, pedagog wychowawcy wychowawcy nauczyciele, pedagog nauczyciele, pedagog cały rok cały rok cały rok cały rok cały rok wg potrzeb wg potrzeb cały rok cały rok wg potrzeb wg potrzeb cały rok cały rok 2. Kształtowanie poczucia własnej wartości i godności. 3. Rozbudzanie wrażliwości i poczucia odpowiedzialności za relacje międzyludzkie. 4. Uświadomienie uczniom skutków prawnych związanych z występowaniem agresji. 5. Zapewnienie bezpieczeństwa uczniom na terenie szkoły. 6. Stworzenie atmosfery życzliwości, zrozumienia i szacunku dla drugiego człowieka. 7. Stosowanie procedur reagowania w sytuacjach kryzysowych. 8. Pomoc uczniom w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami 9. Reakcja na zaistniałe negatywne zachowanie. 10. Częste kontakty z uczniami sprawiającymi kłopoty wychowawcze. 11. Jasne sformułowanie zasad zachowania i współżycia społeczności uczniowskiej i ocena ich przestrzegania. 12. Ustalenie zasad zachowania podczas zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. wychowawcy wychowawcy wychowawcy, pedagog, policja dyrektor, nauczyciele wszyscy nauczyciele wychowawcy, pedagog wychowawcy, pedagog wychowawcy, pedagog wychowawcy, pedagog nauczyciele nauczyciele cały rok cały rok cały rok cały rok cały rok na bieżąco na bieżąco na bieżąco na bieżąco wg potrzeb na bieżąco 2. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących zdrowiu oraz zagrażających zdrowiu. 3. Profilaktyka stomatologiczna. 4. Organizowanie wycieczek pieszych . 5. Innowacja pt: „Spotkania na szlaku” 6. Uczestnictwo w gminnych zawodach sportowych 7. Dzień Sportu w Dzień Dziecka. 8. Udział w programie „Owoce i warzywa w szkole”, „Mleko w szkole”. 9.Szkolny Turniej Tenisa Stołowego 10. Liga Szkolna – rywalizacja sportowa 11. Działania prozdrowotne SU, Grosik 12.Tydzień Zdrowia 13. Dzień Jabłka 12. Kształtowanie właściwych postaw, które ograniczają ryzyko pandemii: – promowanie właściwej higieny osobistej – zapoznanie z zasadami zachowania w obliczu choroby przedszkole, SP, n-l techniki, wychowawcy, lekarz stomatolog pielęgniarka wychowawcy mgr B. Ciapa, mgr B. Grych mgr G. Stawowy, mgr M. Dudoń, mgr G. Stawowy mgr M. Dudoń, wychowawcy klas I -V mgr G. Stawowy mgr M. Dudoń SU, wychowawcy wychowawcy wychowawcy klas, wszyscy nauczyciele, dyrekcja szkoły wg planu cały rok wg potrzeb cały rok IV 2025 VI 2025 cały rok cały rok IV 2025 X 2024 cały rok 2. Wsparcie dla uczniów zdolnych, indywidualizacja kształcenia 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Wadowicach 4. Weryfikacja rejestru uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej 5. Przygotowanie uczniów do podjęcia nauki w szkołach ponadpodstawowych – spotkania z przedstawicielami szkół średnich – udział w Targach Edukacyjnych – informowanie na bieżąco o zasadach rekrutacji do szkół średnich na gazetce szkolnej. wszyscy nauczyciele pedagog, wychowawcy pedagog wychowawcy klas VIII, mgr J. Guzik wg potrzeb wg potrzeb IX 2024 cały rok – Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, – Programem wychowawczo-profilaktycznym, – Standardami ochrony małoletnich. 2. Informowanie rodziców o funkcjonowaniu dziecka w szkole: – Informowanie o wynikach w nauce i zachowaniu na zebraniach rodzicielskich, – Indywidualne spotkania rodziców z wychowawcą, – Indywidualne spotkania rodziców z pedagogiem, – Pisma informujące o obniżonej frekwencji, – Indywidualne rozmowy rodziców z dyrektorem szkoły. – Systematyczne monitorowanie frekwencji uczniów na zajęciach lekcyjnych w szkole i on line 3. Uświadomienie rodzicom zagrożeń w rozwoju młodego pokolenia 4. Wskazanie rodzicom instytucji, w których mogą szukać pomocy 5. Współpraca z rodzicami uczniów sprawiających problemy wychowawcze w szkole 6. Kształtowanie w rodzicach poczucia odpowiedzialności za szkołę – organizowanie wspólnych imprez oraz uroczystości szkolnych – systematyczna współpraca z Radą Rodziców. 7.Zapewnienie obiegu informacji pomiędzy pracownikami szkoły i rodzicami 8.Pedagogizacja rodziców w zakresie współodpowiedzialności za wychowanie i utrzymanie bezpieczeństwa w szkole: – spotkania ze specjalistami zajmującymi się profilaktyką, – spotkania z pedagogami. -zapoznanie rodziców z priorytetami polityki oświatowej państwa – udzielanie porad, wskazówek na czas zdalnego nauczania pedagog wychowawcy wszyscy nauczyciele wychowawcy, pedagog, dyrektor wychowawcy, pedagog wychowawcy, wicedyrektor, wychowawcy wychowawcy, pedagog wychowawcy, dyrekcja cały rok na bieżąco cały rok cały rok cały rok cały rok cały rok cały rok I 2025 Zadania 2.Współpraca nauczycieli w Zespołach Wychowawców i w Zespołach Nauczycieli 3.Monitorowanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności wychowawczych 4.Udział w konferencjach przedmiotowych 5.Wyposażanie biblioteki szkolnej w fachową literaturę oraz filmy o tematyce profilaktycznej wszyscy nauczyciele dyrektor wszyscy nauczyciele dyrektor bibliotekarz wg potrzeb cały rok wg potrzeb cały rok 2. Zapoznanie uczniów ze sposobami radzenia sobie z zaistniałą sytuacją (brakiem rodzica lub rodziców) 3. Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów z nauką, kształtowanie pozytywnego stosunku do obowiązku szkolnego pedagog pedagog, dyrektor. wychowawcy pedagog IX 2024 wg potrzeb Monitorowanie realizacji programu Ocenę efektów realizacji Szkolnego Programu Wychowawczo- Profilaktycznego Zespołu Szkół Nr 6 w Leńczach obok bieżącego monitorowania oraz samooceny przeprowadzonej przez zainteresowane podmioty, dokonuje się w trakcie zebrań Rady Pedagogicznej – podsumowujących pracę w pierwszym i drugim półroczu roku szkolnego. Wnioski i zalecenia ujmowane są w kolejnym tworzonym planie pracy. Ocenie poddawane są następujące elementy: nieletnich, lekarzami różnych specjalizacji, Szkolny Program Wychowawczo- Profilaktyczny jest dokumentem otwartym i może podlegać modyfikacjom.
W programie uwzględniono podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 ustanowione na podstawie art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
Rada Pedagogiczna
Nauczyciele
Wychowawcy klas
Dyrektor i wicedyrektor
Pedagog szkolny
Rodzice
Organ prowadzący
Bezpieczeństwo uczestników
Adekwatność oddziaływań
Skuteczność
Rzetelność
ZACHOWANIA RYZYKOWNE i ICH PRZYCZYNY
Rodzaj zachowań ryzykownych
Przyczyny
Czynniki chroniące
Wulgaryzmy,
· silna więź z rodzicami, opieka dorosłych.
Wagary
Brak zainteresowania nauką
Palenie papierosów, picie alkoholu, zażywanie innych środków psychoaktywnych
Zachowanie agresywne
Wczesna inicjacja seksualna
I OBSZAR – BEZPIECZNY UCZEŃ
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Spotkanie z policjantem
wych. klas I- III SP
IX – X 2024
II OBSZAR – PODNIESIENIE KULTURY ZACHOWANIA UCZNIÓW i BUDOWANIE POZYTYWNEGO KLIMATU SPOŁECZNEGO w SZKOLE
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Wyrabianie poczucia estetyki językowej, wskazanie przykładów i wzorców osobowych używających pięknej polszczyzny
wychowawcy klas,
cały rok
2. Uczenie młodzieży dobrych manier.
wychowawcy klas,
cały rok
3. Kształtowanie poprzez literaturę piękną wrażliwości uczuciowej i umiejętności kontaktowania się z drugim człowiekiem
n-le j. polskiego
cały rok,
4. Organizacja procesu nauczania zgodnie z zasadami higieny
wicedyrektor, nauczyciele ds. podziału godzin
VIII 2024
5. Działania w bibliotece szkolnej
X 2024
6. Innowacja pedagogiczna „ Kreatywna matematyka”
Mgr K. Mirocha
2024/2025
7. Szkolny Konkurs Matematyczny dla klas VI-VIII,
mgr M. Mlak
cały rok
8. Konkursy klasowe – matematyka
mgr M. Mlak
cały rok
9. Udział w konkursach muzycznych. (Talenty – X, Konkurs Kolęd – XII, Festiwal Piosenki Polskiej V/ VI, Probówka Artystyczna – X,
mgr A. Woźniak
cały rok (wg. harmonogramu)
10. Wycieczki – Filharmonia Krakowska,
mgr A.Woźniak
2 razy w roku
11. Cykliczne wyjazdy do teatru, galerii, opery
12. Organizacja uroczystości i imprez szkolnych oraz środowiskowych.
wychowawcy klas, wychowawcy przedszkola
wg harmonogramu
13. Udział w Biblijnym Konkursie Tematycznym, Dni Papieskie, Konkurs wiedzy o Janie Pawle II
mgr B.Grych
wg harmonogramu
14. Szkolny Mistrz Ortografii – konkurs
n-le języka polskiego i historii
wg harmonogramu
16. Przedmiotowe konkursy kuratoryjne
n-le przedmiotów
cały rok
17. Noc Naukowców – Kraków
mgr B. Ciapa
20. Szkolny Mistrz Mapy Świata – konkurs geograficzny dla kl. VI – VIII SP.
mgr B. Ciapa
VI 2025
III OBSZAR – KSZTAŁTOWANIE POSTAW OBYWATELSKICH : PATRIOTYCZNYCH, SPOŁECZNYCH i EKOLOGICZNYCH
Zadania
Termin realizacji
1. Działania Samorządu Uczniowskiego mające na celu kształtowanie postaw patriotycznych
Opiekunowie samorządu mgr B. Pająk, mgr M. Dudoń
Cały rok
2. Uświadomienie roli języka polskiego w życiu narodu (szacunek dla tradycji) – akademie szkolne, uroczystości państwowe, apele.
Nauczyciele języka polskiego, wychowawcy
Cały rok
3. Udział w Małopolskim Dyktandzie Niepodległościowym.
mgr B. Zborowska
IX-XI 2024
4. Rajd Konfederatów Barskich
mgr B. Ciapa
V 2025
5. Organizacja apeli okolicznościowych upamiętniających najważniejsze wydarzenia z historii Polski
Wychowawcy klas
Cały rok
6. Dzień Patrona Szkoły
Wychowawca klasy VIII a
X 2024
8. Działalność Szkolnego Koła Caritas
Mgr K. Stołowska, mgr K. Mirocha
cały rok
9. Udział w akcji : Sprzątanie świata
Dyrekcja, nauczyciele
IX 2024
10. Dzień Drzewa
Dyrekcja, wychowawcy, pedagog
X 2024
IV OBSZAR – POSZANOWANIE MIENIA SPOŁECZNEGO i PRYWATNEGO
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Wyciąganie konsekwencji wychowawczych w stosunku do uczniów niszczących mienie szkolne.
wychowawcy klas
cały rok
V OBSZAR – ZAPOBIEGANIE PRZEJAWOM DEMORALIZACJI
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
VI OBSZAR – PRZECIWDZIAŁANIE i ELIMINOWANIE ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Zadanie
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Uczenie nieagresywnych metod rozwiązywania konfliktów (kształtowanie postaw empatii).
wychowawcy
cały rok
VII OBSZAR – PROFILAKTYKA ZDROWOTNA
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie przeprowadzenia badań, spotkania, szkoleń dla uczniów.
pielęgniarka
wg potrzeb
VIII OBSZAR – USPOŁECZNIENIE SZKOŁY ORAZ WZMACNIANIE SPECJALISTYCZNEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PROFILAKTYCZNEJ
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Uspołecznianie szkoły poprzez współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz aktywizację uczniów
wszyscy nauczyciele
wg potrzeb
IX OBSZAR – WSPÓŁPRACA z RODZICAMI
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1. Informowanie rodziców o pracach szkoły:
wychowawcy
IX 2024
X OBSZAR – NAUCZYCIELE
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1.Organizowanie szkoleń i warsztatów doskonalących umiejętności wychowawcze w ramach WDN
dyrektor
wg potrzeb
XI OBSZAR – OPIEKA NAD DZIECKIEM ZAGROŻONYM TRUDNĄ SYTUACJĄ RODZINNĄ
Zadania
Osoby odpowiedzialne
Termin realizacji
1.Rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów
wychowawcy
IX 2024
Regulamin funkcjonowania dziennika elektronicznego w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół nr 6 im. Bohaterów Westerplatte w Leńczach
APELE ,UROCZYSTOŚCI SZKOLNE, IMPREZY WEWNĄTRZSZKOLNE I ŚRODOWISKOWE
Czytaj dalej
PLAN PRACY SZKOŁY 2024/2025 IMPREZY WEWNĄTRZSZKOLNE I ŚRODOWISKOWE B. Pająk, K. Stołowska, K. Gryczyńska K. Stołowska T. Łyczak, K. Mirocha, B. Śliwa, (połączenie Dnia Dziecka z Dniem Rodziny) dla SP „Bal warzyw i owoców” – promocja zdrowego stylu życia Festiwal Zdrowego Stylu Życia IV 2025 Wychowawcy kl. VI – VIII Wychowawcy klas IV – V dla klasy VII
APELE I UROCZYSTOŚCI SZKOLNE
Działanie
Czas realizacji
Osoby odpowiedzialne
Rodzaj uroczystości
Rozpoczęcie roku szkolnego
02 IX 2024
Samorząd Uczniowski, wychowawcy
Ślubowanie klasy pierwszych
14 X 2024
B. Pająk, K. Gryczyńska
Dzień Patrona
14 X 2024
Wychowawca kl. VII – A. Sikora
Dzień Drzewa
X 2024
Wychowawcy, B. Ciapa, S. Czarniak
Akademia z okazji 11 Listopada
XI 2024
Wychowawca kl. VI – M. Trzebońska, M. Gołuszka
Światowy Dzień Pluszowego Misia
25 XI 2024
M. Walinowicz
Spotkanie z Mikołajem
XII 2024
T. Łyczak , B. Śliwa, K. Mirocha
Szkolne jasełka
20 XII 2024
Wychowawczynie klas II – B. Śliwa,
Dzień Babci i Dziadka
17 I 2025
Wychowawcy klas I – III –
B. Pająk, K. Stołowska, K. GryczyńskaImpreza środowiskowa
Pasowanie uczniów kl. I SP na czytelnika
I-II 2025
M. Walinowicz, wychowawca
Pierwszy Dzień Wiosny
III 2025
Wychowawcy klas I – III,
Kiermasz wielkanocny z Caritas
13 IV 2025
Opiekunki Caritas
Wielkanoc
16 IV 2025
Wychowawcy kl. III – T. Łyczak,
K. Mirocha
Dzień Ziemi – przedstawienie kl. IV
IV lub VI 2025
Wychowawca klasy IV – B. Ciapa
Apel z okazji 3 Maja
V 2025
Wychowawca klasy V A. Woźniak
Udział w Sympozjum Klubu Szkół Westerplatte
V 2025
Dyrektor
Pożegnanie Szkoły Podstawowej
VI 2025
Wychowawca klasy VIII – M. Mlak
Piknik Rodzinny
1 VI 2025
Wychowawcy klas I- VIII
Impreza środowiskowa
KONKURSY SZKOLNE I MIĘDZYSZKOLNE
Konkursy kuratoryjne wg harmonogramu
X 2024-V 2025
Nauczyciele przedmiotów
Konkursy tematyczne organizowane przez KO dla SP
X 2024-V 2025
Nauczyciele przedmiotów
Konkursy religijne
Cały rok
katecheci
Małopolskie Dyktando Niepodległościowe
IX- XI 2024
B. Zborowska, M. Gołuszka, D. Morek
Konkursy muzyczne (Talenty, Konkurs Kolęd, Konkurs Piosenki Polskiej, Dni Papieskie)
Cały rok
A. Woźniak
Dni Papieskie
V 2025
katecheci, A. Woźniak, D. Morek, n-le
Talenty 2024
X 2024
Nauczyciele uczący
Szkolny Mistrz Mapy
Dookoła Świata 2024 r.VI 2025
B. Ciapa
Konkursy klasowe ( w klasach) dla klas IV – VIII „Koła i okręgi” „Liczby w naszym życiu”, „Świat z figur geometrycznych”
Cały rok
M. Mlak, A. Sikora
Inne konkursy
IV- V 2025
PROJEKTY, PROGRAMY, INNE
Realizacja programów zewnętrznych
Cały rok
Realizacja programu „Klub Bezpiecznego Puchatka”
XI-XII 2024
B. Pająk, K. Gryczyńska
Mały ratownik- zajęcia z udzielania pierwszej pomocy dla uczniów klasy III
Cały rok
G. Stawowy
X 2024
Wychowawcy kl. I – V
Europejski program „Owoce i warzywa w szkole” oraz „Mleko z klasą”
Cały rok
Nauczyciele klas I – III
Egzamin na kartę rowerową
IV-VI 2025
B.Śliwa
Działania Szkolnego Koła Caritas
Cały rok
K. Mirocha, K. Stołowska
Działalność Koła Przyjaciół Biblioteki
Cały rok
M. Walinowicz
Działania Spółdzielni Uczniowskiej „Grosik”
Cały rok
A. Woźniak, G. Stawowy
Wyjazd na pokaz doświadczeń UJ
III- IV 2024
P. Mogiła
Wyjazdy do Filharmonii, Opery Krakowskiej
Dwa razy w roku
A. Woźniak, R. Woźniak
PROCEDURY ZWALNIANIA UCZNIÓW Z ZAJĘĆ SZKOLNYCH W TRAKCIE ICH TRWANIA w ZESPOLE SZKÓŁ NR 6 w LEŃCZACH
Czytaj dalej
1. Ucznia można zwolnić w trakcie trwania zajęć lekcyjnych na pisemną lub bezpośrednią prośbę rodzica/prawnego opiekuna , a także poprzez Dziennik Internetowy Librus . Wzór zwolnienia : załącznik nr 1. 2. Decyzję o zwolnieniu ucznia w trakcie trwania zajęć lekcyjnych podejmuje wychowawca/dyrektor/wicedyrektor( w czasie nieobecności w/w -nauczyciel prowadzący lekcję, z której uczeń chce się zwolnić). 3. Wychowawca/ dyrektor/wicedyrektor/ nauczyciel uczący może odmówić zwolnienia, w przypadku powzięcia jakichkolwiek podejrzeń, co do autentyczności pisemnej prośby lub jej niedociągnięć formalnych. 4. W przypadku opisanym w pkt.3 wychowawca/ dyrektor/wicedyrektor / n-l uczący kontaktuje się telefonicznie z rodzicami ucznia w celu weryfikacji pisemnej prośby. 5. Uczeń/rodzic zwraca się z prośbą o zwolnienie do wychowawcy . Gdy wychowawca jest nieobecny, uczeń/rodzic zwraca się z prośbą o zwolnienie do dyrektora/wicedyrektora/ n-la uczącego , przedkładając zwolnienie napisane wg wzoru załącznik nr 1 6. W sytuacji nagłego pogorszenia się stanu zdrowia ucznia w czasie trwania lekcji, wymagającego zwolnienia ucznia z zajęć szkolnych, nauczyciel niezwłocznie powiadamia telefonicznie o tym fakcie rodziców /opiekunów i wzywa ich do szkoły w celu zabrania dziecka. 7.Rodzice/ upoważnione osoby potwierdzają fakt odebrania dziecka ze szkoły wypełnieniem druku zwolnienia załącznik nr 1. 8.Uczeń chory nie opuszcza samodzielnie szkoły, lecz czeka na zgłoszenie się po niego rodzica lub innej upoważnionej osoby 9. Wybierając zwolnienie przez Dziennik Internetowy Librus, Rodzic przesyła do wychowawcy klasy prośbę o zwolnienie dziecka przynajmniej dzień wcześniej . Wzór zwolnienia – załącznik 1 10. Uczeń ma obowiązek poinformowania nauczyciela przedmiotu, z którego jest zwolniony o fakcie zwolnienia przez rodzica za pomocą Dziennika Internetowego. 11.Fakt zwolnienia zostaje odnotowany w dzienniku lekcyjnym, jako nieobecność usprawiedliwiona. 12.Wychowawcy mają obowiązek przechowywania pełnej dokumentacji zwolnień. Kopie zwolnień pozostają w sekretariacie szkoły. 13. W uzasadnionych sytuacjach decyzję o zwolnieniu ucznia z lekcji w porozumieniu z Rodzicem podejmuje dyrektor szkoły. Załącznik nr 1 ZWOLNIENIE Proszę o zwolnienie mojej córki / mojego syna ………………………………………………….…………………………….…. , ……………………………………..… Nazwisko i imię ucznia klasa w dniu …………………….. o godzinie ……………….……z zajęć……………………………………………. z powodu…………………………………………………………………………………………………………………. Oświadczam, że biorę za córkę / syna całkowitą odpowiedzialność po opuszczeniu przez nią/niego terenu szkoły. …………………………………………………………………………… Data, czytelny podpis rodzica (prawnego opiekuna)
Godziny pracy biblioteki szkolnej
poniedziałek – 8.00-12.30
wtorek – 8.00-12.30
środa – 8.00-12.30
czwartek – 8.00-11.30
piątek – 8.00-11.30
Godziny pracy pedagoga szkolnego
poniedziałek – 10.40-12.10
wtorek – 9.00-11.30
środa – przedszkole 9.40-10.40
– 13.30-14.00
czwartek – 11.45-14.45
piątek – 7.30-8.45, 9.50-10.35
przedszkole 12.30-13.30
Godziny pracy psychologa
poniedziałek – 10.00- 15.00
środa – 10.00- 15.00
Dyżur pielęgniarki szkolnej
poniedziałek – 7.00-11.00
środa – 10.00 – 13.00
czwartek – 10.00-13.00
Przedszkole Podolany
środa – 7.00-10.00