Laboratoria przyszłości

 

Wykaz sprzętu zakupionego przez szkołę w ramach projektu

L.p Nazwa pomocy Ilość
1 Stolik meblowy na drukarke 3D 1
2 Apteczka szkolna Walizka naścienna 5
3 Apteczka szkolna naścienna mała 1
4 Mikroskop cyfrowy 5 MP 400x-LED z akcesoriami 1
5 Mikroskop cyfrowy 5 MP 400x-LED z akcesoriami 1
6 Termometr zaokienny, >21 cm 5
7 Termometr naścienny, drewniany, 21,5 cm 5
8 Szafka z 6 szufladami na 500 prep. mikr. 1
9 Laminator Fellowes Spectra A3 1
10 Teleskop Sky-Watcher Star Discovery 130 Newton 1
11 Mikroskop szkolny 40x-1000x Duo-LED bezprzewodowy 10

Duży zestaw klasowy do magnetyzmu
Duży zestaw klasowy do magnetyzmu uczniowie wykorzystali na lekcjach fizyki do przeprowadzenia następujących doświadczeń: własności magnesów, właściwości biegunów, magnetyzm trwały i nie trwały, linie sił pól magnetycznych, metale w polu magnetycznym.

Sekrety elektroniki
Zestaw „Sekrety elektroniki”  pozwolił zrozumieć zagadnienia związane z elektrycznością. Uczniowie mieli możliwość zbudowania obwodów elektrycznych

 

drukarka 3D
Uczniowie klasy  VI i VIII zapoznali się z działaniem drukarki 3D. Rozpoczęli pracę z platformą Tinkercad i wykonali pierwsze, samodzielnie zaprojektowane wydruki.                                                                        

Stacja meterologiczna
W tym tygodniu uczniowie klasy IV b zapoznali się z działaniem stacji meteorologicznej. Odczytywali dane dotyczące stopnia wilgotności, ciśnienia atmosferycznego oraz temperatury powietrza.         
   

Energia wiatru
Uczniowie klas 8 na lekcjach fizyki wykorzystali „Klocki Gigo- energia wiatru”. Zbudowali turbinę wiatrową, eksperyment pozwolił zrozumieć im zasadę zmiany energii mechanicznej wiatru na energię elektryczną.                  

Zabawa klockami małych geniuszy. Edukacja matematyczna w klasie pierwszej.
     

 

Klocki Gigo
   W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie klasy 7 na lekcjach fizyki wykorzystali „ Klocki Gigo- energia wodna”. Zestaw odkrywa niezwykłe możliwości wody jako źródła energii odnawialnej. Dzięki niemu, uczniowie zbudowali automat do cięcia oraz zapoznali się z działaniem silnika zasilanego ciśnieniowo